FesyenGaya Hidup

Macy’s Jual Koleksi Pakaian Muslimah

Macy’s akan memperkenalkan koleksi pakaian sederhana, termasuk koleksi hijab, menjadikannya syarikat terbaharu yang cuba memasuki pasaran pakaian Muslimah yang menguntungkan.

Koleksi Muslimah daripada syarikat Verona Collection, jenama daripada jurugambar fesyen Lisa Vogl, telah dijual di kedai-kedai Macy’s dan dalam talian bermula 15 Februari, dengan penghantaran antarabangsa juga tersedia.

Koleksi ini terdiri daripada pakaian maxi, baju labuh, hijab, kardigan dan seluar berharga dari $ 12.95 hingga $ 84.95. Dalam siaran berita, Cassandra Jones, naib presiden kanan Macy’s Fashion, merujuk koleksi terbabit sebagai “keperluan harian yang direka untuk kesederhanaan dan keselesaan.”

Selepas menukar agama Islam pada tahun 2011, Lisa Vogl mengalami kesukaran untuk mencari pakaian yang bergaya dan sederhana. Vogl kemudian nekad untuk mencipta jenama sendiri yang memenuhi keperluan wanita Muslim, katanya di laman web Verona Collection.

Tahun lepas, Vogl menyertai program pembangunan Macy, The Workshop, yang membantu mengembangkan perniagaan yang dimiliki oleh kaum minoriti dan wanita.

Melalui bengkel ini, Macy menyedari bahawa jenama Vogl adalah contoh perniagaan sempurna yang menyediakan produk yang unik untuk golongan wanita yang mencari pakaian sederhana dan bergaya.

Selama bertahun-tahun, Macy’s telah bergelut dengan kekurangan hasil penjualan, disebabkan oleh peningkatan diskaun daripada peruncit dalam talian, lapor New York Times.

Pada bulan November, Macy’s mengumumkan bahawa jualan telah jatuh untuk suku ke-11 berturut-turut. Pada 2016, syarikat itu mengumumkan rancangan untuk menutup kira-kira 100 kedai, dan penutupan telah dijalankan sejak itu.

Peralihan ke arah penjualan pakaian Muslimah adalah peluang untuk Macy’s bagi memanfaatkan pasaran yang kuat dan berpengaruh.

Secara global, pengguna membelanjakan $ 254 bilion pada 2016 untuk pakaian Muslimah, menurut laporan Ekonomi Global Global terkini. Laporan itu meramalkan pasaran boleh bernilai $ 373 bilion menjelang 2022.

Daripada dua bilion umat Islam di seluruh dunia, kira-kira sembilan juta adalah di Amerika Utara, menurut kajian 2014 yang dikeluarkan oleh Konsortium Pengguna Muslim Amerika. Pengasas konsortium meletakkan kuasa perbelanjaan umat Islam di Amerika Syarikat pada kira-kira $ 100 bilion.

Pasaran Muslim dianggap sebagai ekonomi yang kuat dan akan terus mengubah ruang runcit dengan perbelanjaan digital. Setengah umat Islam hari ini berumur bawah 15 tahun dan hampir dua pertiga adalah 30 tahun atau lebih muda.

Tags
Show More

Artikel Berkaitan.

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker